Брзи пут шанса за ефикаснији транспорт робе свим будућим инвеститорима
Пројекат везан за брзи пут, који ће повезивати Сомбор и Кикинду, улази у завршну фазу. Значај изградње таквог пута за Сомборце се не огледа само у томе што ће повезаност са истоком Војводине бити решена, него и у томе што ће се, његовом изградњом, умногоме скратити пут од Сомбора до Новог Сада и даље до јужних делова наше земље. За град који нема у близини ауто-пут, значај овакве саобраћајнице је немерљив.„К
олики је значај за нас, ја чак не умем ни речима описати колико је то битно и важно за све ово овде што нама у систему развоја је неопходно и потребно, а сама регија, односно, сам део пута у оквиру Западнобачког округа има једну трасу, од велике важности за привреду. Читав пројекат тај и систем инфраструктурни је изузетно добро замишљен за овај град и ми се искрено се радујемо што су ови тимови, који раде на пројекту, изузетно ангажовани да то што пре отпочне.“, рекао је начелник Западнобачког округа, Горан Нонковић.
Обављено је испитивање терена, геометри и геодете завршавају послове везане за геомеханику, а усвојен је и предлог архитеката, који су на овом пројекту радили заједно са Заводом за урбанизам из Новог Сада.
Сомборске обилазнице су само један део плана. Дакле, према првим нацртима, пут би требао да се простире на улазном сегменту према Суботици и према државном путу ка Новом Саду, где ће се укључења са локалних и регионалних путева највероватније вршити у виду кружних раскрсница.
„Он пролази ауто-пут код Врбаса, пролази кроз државни пут ка Кули и преко државног пута према Суботици, регионалним путевима одређеног типа, и сви они имају прикључак, односно, пролазе кроз тај сегмент. Он јесте зато и битан, зато што фактички будућим инвеститорима омогућавамо пренос и транспорт робе ка свим правцима најбржим могућим путем. Стандардно, имамо 4 траке, 2 у једном и 2 у другом правцу. Они су у дужини 7,5м, 3,5м је једна трака. Ивични део је пола метра, банкина је 1,5м и размак између путева је 3 метра.“, додао је Нонковић.
Пут дужине 175 км, који ће фактички повезати две земље Европске уније, Мађарску на северозападу и Румунију на истоку наше државе, предвиђен је у оквиру пројекта Србија 2025. Повезаће два гранична прелаза, Бачки Брег и Наково, пролазећи кроз Сомбор, пут ће проћи тик уз Сивац, Црвенку, Врбас и Србобран са северне стране насеља, уз изградњу одговарајућих саобраћајница за приступ овом коридору. Деоница пута поред Врбаса пролази недалеко од болнице у Виноградима и наставља даље ка недавно ревитализованом путу Врбас-Србобран који ће постати саставни део нове саобраћајнице, укључујући и постојећи надвожњак на ауто-путу Е-75, који својом ширином већ одговара потребама. Нешто пре самог Србобрана, брза саобраћајница ће се пружати у лево, и проћи ће врло близу насеља са северне стране, све до пута за Бечеј (негде код Земљорадничке задруге Србобран), где ће постојећим путним правцем проћи уз Радичевић, а затим са исте јужне стране обићи Бечеј и Нови Бечеј. Следеће место на траси је Ново Милошево, које ће нови пут обићи са северне стране, док ће Кикинду обићи са јужне, а даље наставља ка Накову и граници са Румунијом.
{vembed Y=964XTbOdu9Y}